.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عیار انتخابات
مهدی مهربخش بهمبری

روزی نیست که در مطبوعات و یا رسانه های گروهی خبر یا مطلبی راجع به انتخابات نشنویم . از گوشه و کنار این کشور پهناور همه ذهن ها به سمت پایتخت معطوف شده و شاهد هستیم که هر شخص یا گروهی با "شعار” یا بیانیه ای ورود خود به عرصه انتخابات را اعلام می کنند و جالب تر اینکه همه شان هم احساس "تکلیف” کرده اند ….

بگذریم.. یکی با شعار "عدالت” … یکی با شعار "آزادی”… یکی با شعار "اصلاحات”… یکی با شعار ” هوای پاک و سبز” !!! …دیگری باشعار”دولت پاک”… آن دیگری با رویکرد "توسعه اقتصادی” و گروه دیگری در تقابل با آنها با شعار "توسعه سیاسی” به میدان می آیند.

عده ای در این وسط با استفاده از مدل های انتخاباتی حزبی در غرب سعی در ربودن گوی سبقت از دیگران دارند.اما در این بین تنها چیزی که مشاهده نمی شود داشتن یک برنامه هدفدار و منسجم برای اداره کشور است.

چرا باید انتخابات و فضای آن در کشور ما شعار زده باشد؟؟ مگر این شعارهایی که مطرح می شود از قبیل : عدالت ، آزادی ، اصلاحات ، توسعه و…. مگر اینها شعار خود انقلاب اسلامی مان نبود؟؟؟

مگر شعار اصلی مان ” استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی ” نبود؟؟؟

این شعارها جزء چارچوب گفتمان انقلاب است.وقتش رسیده که به سمت برنامه و روش های اجرایی و تحقق برنامه ها برای اداره کشور گام برداریم.فضای انتخابات ما نباید اینقدر سیاست زده و جناحی باشد و باالطبع در این صورت مسائل کشور مد نظر قرار نمی گیرد و یا در صورت ملاحظه فقط در حد شعار و کلی گویی مطرح می شود.

خطاب من به کاندیداها این است که برنامه هایشان را ارائه کنند تا مبنای رقابت و رای مردم باشند .

یاد جمله ای از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) افتادم که فرمودند :

"مردم از این دعواهای سیاسی خسته شده اند و در کشورکارهای زیادی هست که باید انجام شود و گره های فراوان و مشکلاتی هست که باید در انتخابات مد نظر باشد و کاندیداها نیز باید در این خصوص نظرات و راهبردهای مد نظرشان را ارائه کنند.”

به هر حال این برنامه و روش است که در عمل گفتمان را محقق می کند و کارآیی این گفتمان را نشان می دهد.نامزد ریاست جمهوری باید بتواند از مشکلات و مسائل کشور تحلیل داشته باشد…چاره سازی کند…آسیب شناسی بکند…بتواند مشکلات را ریشه یابی کند…اینکه چرا بعد ۳۴ سال هنوز تورم داریم؟؟ ریشه تورم کجاست؟؟راهکارهای مقابله با آن چیست؟؟ علاج بیکاری کجاست؟؟ و یا به طور مثال نامزدهای انتخابات بیایند و برنامه هایشان را راجع به : آموزش و پرورش ، اقتصاد مقاومتی ، انرژی و نفت ، تولید ملی ، علم و فناوری ، مسکن ، اشتغال ، نظام تامین اجتماعی و… بیان کنند .

در پایان امیدواریم که در این دوره از انتخابات ، نامزدهای ریاست جمهوری به چالش” علمی ” کشیده شوند و نه چالش ” حزبی ” ، "شخصی ” و….


مهدی مهربخش بهمبری

کارشناس ارشد علوم سیاسی و عضو انجمن علوم سیاسی ایران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 18 اسفند 1391
همه می دانیم که انتخابات صحنه ی بروز فکر، اندیشه و برنامه است نه میدان جولان قدرت، رابطه و فریب افکارعمومی. رسالت وهنرانقلاب به صحنه آوردن مردم درانتخابات گوناگون بوده و الحمدا... در این هدف بزرگ نیز موفق بوده و مردم نیز به خوبی ازاین آزمون ها سربلند بیرون آمده اند واقعاً مردم از شعار و شانتاژ بازی خسته شده اند امروز کشور قبل از هر زمان دیگر به برنامه و انرژی فکر و پویایی عزم و اراده نیازمند است .... باید ظرفیت های فراموش شده ی جای جای ایران اسلامی به مدد اندیشه ی توانا و خلاق متخصصان و کاربلدهای ایرانی احصاء و درسال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به جریان عظیم تولید و شکوفایی بپیوندد امروز وحدت ملی در دستان به هم گره خورده سپیدارهای بلند ایرانی، صداقت در نفس های گرم و صمیمی ، عدالت در نوک قلم های هر تصمیم گیر و رفاء درسایه مشارکت و همدلی واقعی همه ی مردم ایران به سمت تعیین سرنوشت رقم خواهد خورد و .... غلامرضا مهدی زاده
نا شناس 19 اسفند 1391
کارشناس ارشد علوم سیاسی، البته از دانشگاه آزاد. رزومتون خیلی درخشانه!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.135 seconds.